Peluang kerja kerajaan tahun 2014

Peluang kerja kerajaan tahun 2014. Tahun 2014 pasti ramai graduan yang tersenyum. Mana tidaknya, impian untuk kerja kerajaan macam makin hampir dengan adanya pengumuman Tan Sri Pengerusi SPA mengenai peluang kerja kerajaan tahun 2014;

“Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) menjangkakan kira-kira 100,000 kekosongan jawatan dalam perkhidmatan awam untuk diisi dalam tahun ini. Pengerusinya, Tan Sri Mahmood Adam, berkata kekosongan jawatan itu membabitkan pelbagai kementerian, agensi dan kerajaan negeri.”

Kenapa ramai gagal dapat peluang kerja kerajaan

Jika anda antara yang tersenyum, ada satu lagi fakta untuk anda;

Tahun 2010, 2011 & 2012 data menunjukkan lebih 92% GAGAL dalam permohonan mereka di SPA.

Sedih… saya pun sedih untuk bercerita lagi. Untuk tengok data dengan lebih terperinci, anda boleh baca di;

Peluang kerja kerajaan tahun 2014

Lebih 1 juta permohonan setiap tahun, 92% GAGAL

Aaaaaaaaaaaaah ternganga saya!

Tetapi jangan anda berputus asa kerana peluang kerja kerajaan semakin cerah dalam tahun 2014 ini. Tapikan, kenapa hanya fokus untuk kerja kerajaan melalui SPA saja? Banyak lagi saluran lain selain SPA. Anda boleh semak dan muat turun 30 Saluran Alternatif untuk masuk kerja kerajaan di;

Peluang kerja kerajaan tahun 2014

Bagaimana nak dapatkan peluang kerja kerajaan tahun 2014

Disini ada disediakan satu peluang kerja kerajaan tahun 2014 oleh Tim Infokerjaya dalam bentuk Microsoft Excel, jadi untuk yang tiada excel mungkin ada masalah sikit. Tak pasti lah sebab saya memang boleh buka sebab ada Excel. Cuba download dan buka di komputer anda menerusi link dibawah ini;

[+] Peluang kerja kerajaan tahun 2014

Selamat berjaya!

SHARE & ENJOY ---->

4 thoughts on “Peluang kerja kerajaan tahun 2014

  1. saya tak dapat2 lagi ni T.T

    1. Hairul Hafiz says:

      takpe tak lama lagi dapatlah tu

  2. ciklaili.com says:

    alhamdulillah..saya sudah bekerja dengan kerajaan 🙂
    oh ya! anda telah ditag dalam segmen The Liebster Award By ciklaili.com

    http://www.ciklaili.com/2014/05/the-liebster-award-by-mycheritacom.html

    1. Hairul Hafiz says:

      Samalah saya dah dpat kerja kerajaan walaupun gajinya kecik..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *
Email *
Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.