Panduan menjaga kereta. Disini ada satu perkongsian mengenai panduan menjaga kereta. Kereta kini sudah menjadi satu keperluan kepada rakyat Malaysia. Jika dahulu kereta merupakan satu kehendak, kini tidak lagi. Kereta kini mudah dimiliki sama ada kereta baru ataupun kereta lama. Tetapi adakah semua mampu menjaga kereta dengan baik dan ini adalah FAKTA!

panduan menjaga kereta

Masalah yang sering dihadapi jika tidak menjaga kereta

Antara masalah-masalah yang sering dihadapi jika tidak menjaga kereta adalah seperti berikut :

  • Enjin selalu panas. Puncanya – kerana jarang memeriksa air di radiator.
  • Enjin terasa berat. Puncanya – kerana salah memilih minyak hitam.
  • Enjin perlu dioverhaul. Kes yang paling teruk. Puncanya – enjin perlu dioverhaul kerana tak pernah tukar minyak hitam!

Masalah-masalah tersebut adalah masalah yang sering berlaku kepada pemilik kereta tak kiralah kereta baru atau kereta lama. Punca sebenarnya adalah kekurangan ilmu dalam penjagaan dan penyelenggaraan kereta. Tapi kini ilmu menjaga kereta akan didedahkan oleh seorang pemilik kedai membaiki kereta yang akan berkongsi mengenai pengalaman dalam penjagaan dan penyelenggaraan kereta ini. Tujuannya agar pengguna kereta tidak mudah ditipu lagi dengan adanya panduan menjaga kereta ini.

Panduan menjaga kereta : Mudahnya menjaga kereta

Panduan menjaga kereta : Mudahnya menjaga kereta ini sangat bagus dalam menjaga kereta sendiri tanpa perlu meminta bantuan mekanik lagi. Ianya mudah difahami dan ditulis untuk mereka yang langsung tidak tahu menjaga kereta sendiri. Mereka yang langsung tak tahu apa itu minyak hitam pun, boleh faham jika baca panduan ini!

Antara yang terkandung di dalam panduan menjaga kereta ini ialah :

  • Tips servis kereta
  • Tips penjagaan enjin kereta
  • Tips penjagaan tayar kereta
  • Tips penjagaan luar dan dalam kereta

Banyak lagi ilmu-ilmu yang terkandung di dalam Panduan menjaga kereta : Mudahnya menjaga kereta ini. Pelaburan ilmu yang memang berbaloi untuk dimiliki. Jika anda berminat memilikinya boleh mendapatkannya menerusi link atau klik sahaja banner di bawah ini. Modal yang sedikit ini bakal menyelamatkan anda dalam mengeluarkan modal yang besar! Semoga panduan menjaga kereta ini dapat membantu anda.

[+]
LINK – PANDUAN MENJAGA KERETA : MUDAHNYA MENJAGA KERETA

SHARE & ENJOY ---->

16 thoughts on “Panduan menjaga kereta

  1. Hafizul says:

    Huhu..memang part ni kita kena ambil tahu…kalau tak, susah nanti..

    1. Hairul Hafiz says:

      ya bro, kereta tu kita bayar bulan2…so kena jaga baik2..

  2. kita kalau lelaki ni mesti kena tahu cara jaga kereta…

    perempuan pun kena tahu juga….

    1. Hairul Hafiz says:

      itu sudah semestinya, jangan tau pandu je..

  3. Zara Ismail says:

    bab jaga kereta ni biasanya suami-suami yang uruskan hehe..

    1. Hairul Hafiz says:

      Itu perkara normal tu…

  4. suri says:

    kereta pun cam kita jugakan perlu uruskan dengan baik bukan hanya takat guna sahaja

  5. onlajer says:

    wah dah ada panduan sesiapa juga boleh menjaga kereta sekarang ini

    1. Hairul Hafiz says:

      panduan ini mudah buat kaum wanita..

  6. teh ramuan says:

    bab ni la yang aku malas sangat
    nak gi bengkel dan servis kereta
    huhu

    1. Hairul Hafiz says:

      Kena servis ikut jadual baru selamat

    2. teh ramuan says:

      betul tu
      kena servis ikut jadual
      tapi aku pergi dengan hati yang berat
      haha

    3. Hairul Hafiz says:

      ooo okay faham sangat tu…

  7. akubiomed says:

    Kalau tahu ragam dan menyelenggara secara berjadual tentu jangka hayat dipanjangkan. Kalau dapat lelaki menganggap kekasih atau bini kedua lagi mantop kereta tersebut. 🙂

    1. Hairul Hafiz says:

      Ya betul tu, memang lelaki biasanya jaga kereta dgn baik…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *
Email *
Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.