Pola baju kurung moden. Disini ada sedikit perkongsian mengenai pola baju kurung moden. Membuat pola baju merupakan satu asas yang penting dalam menghasilkan sehelai baju. Tujuan membuat pola baju adalah untuk memudahkan pemotongan kain dilakukan dan mengelakkan kesilapan. Pola juga dapat menjimatkan masa dalam proses menjahit baju.

Pola baju kurung moden

Sumber gambar : google

Gambar di atas ini adalah sebahagian contoh pola membuat baju kurung moden yang sering digunakan oleh tukang jahit. Nampak memang sukar dibuat dan difahami tapi jangan risau, anda akan diajar bagaimana cara membuat pola pelbagai baju dengan mudah disini.

Kesemua cara dan teknik membuat pelbagai pola baju kurung moden ada diterangkan di dalam satu panduan berbentuk ‘Ebook’ yang dinamakan Ebook Menjahit Baju Kurung Moden. Di dalam ebook menjahit baju kurung moden ini, anda akan mempelajari secara terperinci bagaimanakah cara melukis pola yang betul dari mula hingga akhir. Dalam bahasa mudahnya, anda akan belajar cara mudah melukis pola baju untuk kesemua bahagian baju dalam menghasilkan sehelai baju kurung moden.

Pola baju ini juga boleh diguna pakai untuk menjahit baju kurung Johor, baju kurung Pahang, baju kurung Riau atau baju kurung tradisional dengan sedikit pengubahsuaian.

Jika anda berminat ingin mempelajari cara dan teknik membuat pola baju kurung moden dengan lebih lanjut, sila dapatkan menerusi link dibawah ini. Selamat mencuba!

[+] LINK – EBOOK MENJAHIT BAJU KURUNG MODEN

Sila klik like fanpage kami disini;

[+] Like Fanpage – Ebook Jahit Baju

SHARE & ENJOY ---->

4 thoughts on “Pola baju kurung moden

  1. Kalau dah ada pola, senang ja nak jahit..cuma bila nak buat pola tu kena ada ilmunya la

    1. Hafiz says:

      betul tu pola nilah yg menggambarkan rupa pakaian kita nanti

  2. abg jay says:

    skrg ni dah byk tukang jahit….cuma cepat dgn lambat je..kualiti pun kena tgk dulu…tak boleh main terjah jer…

    1. Hafiz says:

      betul tu bro, tapi eloknya cuba kita jahit sendiri lebih puas hati..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *
Email *
Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.